Reiniging zonder demontage
Een verhoogd brandstofverbruik, slechte koude start, onregelmatige motorloop, vermogensverlies etc. zijn vaak het gevolg van inwendige vervuiling. Vooral kwetsbare onderdelen van het inlaattraject zoals EGR, inlaatkleppen en injectoren zijn in veel gevallen hier debet aan.
Bij direct ingespoten benzinemotoren ligt het probleem vrijwel altijd bij vervuilde inlaatkleppen. Dit is niet merk gebonden, maar komt bij vele merken & modellen voor.
Wanneer een klant dus onder andere vermogensverlies bij zijn voertuig constateert, is het een goede eerste stap om de in- alsook de uitlaatkleppen te controleren. Zo zoek je meteen gericht naar de oorzaak zonder veel tijd te verliezen.
De oorzaak vinden is stap één. Efficiënt het probleem verhelpen is natuurlijk nog een andere zaak. De TUNAP Granulaatreiniging is tot op vandaag nog steeds de best geteste manier om vervuilde in- en uitlaatkleppen te reinigen. Deze methode is even doeltreffend als de kleppen vervangen, maar je hoeft er geen cilinderkop voor te demonteren. Daarmee wordt de klant vele uren arbeid bespaard en zijn de kosten stukken lager dan een demontage van de cilinderkop.
Het TUNAP Granulaat heeft een specifieke hardheid, korreling en geometrie. Hierdoor werkt het veel efficiënter dan bijvoorbeeld walnot blasting. Met hoge druk en een speciaal ontwikkelde set straal-sondes worden de kleppen en de inlaatpoorten onder alle hoeken weer brandschoon gestraald waardoor de auto weer goed kan “ademen”.
Het verbruikte granulaat en het losgekomen vuil wordt tijdens het proces weggezogen. In combinatie met een speciale neutralisatieoplossing blijven er geen resten achter, die in de verbrandingskamer terecht kunnen komen.
Wat is het verschil tussen TUNAP granulaat en walnootschilgranulaat?
TUNAP granulaat |
Walnootschilgranulaat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|